Dobrých nápadov nie je nikdy dosť, a preto sme si pre našich kreatívcov pripravili každý mesiac challenge. Keďže sú to tvory tvorivé a sú plní kreatívnych ideí, okrem klasických zadaní, na ktorých pracujú, si každý mesiac pripravia niečo navyše. A dúfajú, že si za to zaslúžia obdivné „Fííííha“.
„Fíha“ je citoslovce vyjadrujúce údiv. Ale „Zlaté Fíha“ je ocenenie za dobrý nápad, ktorý v našich porotcoch vzbudí túto reakciu údivu. Aby sme to vysvetlili… Zlaté Fíha je interná kreatívna súťaž, ktorá u nás prebieha už niekoľko mesiacov a zatiaľ veľmi úspešne. Naši nápadití kolegovia potrebujú veľa kreatívnych impulzov, kde sa môžu realizovať a ukázať svoju tvorivosť bez obmedzení. Preto vznikla táto súťaž, ktorej pravidlá sú jednoduché. Každý si môže vybrať hociktorého z existujúcich klientov a navrhnúť pre neho nejakú kampaň alebo nápad. Raz za mesiac potom prebieha prezentácia týchto nápadov pred porotou a ostatnými kolegami.
Porotu tvoria traja kreatívni riaditelia, na ktorých „fíha“ všetci čakáme. Keď to príde, majiteľ nápadu dostane ocenenie „Zlaté Fíha“ v podobe sošky zlatého „í“ ? A podľa čoho sa porota rozhoduje? Spýtala som sa nášho kreatívneho riaditeľa Petra Darovca: „Zlaté Fíha udelíme len tomu nápadu, ktorý s radosťou prinesieme klientovi, a budeme sa ho snažiť presvedčiť, že okrem toho, že tá vec je kreatívna, je pre neho veľmi užitočná a mal by ju realizovať.“ Práve možnosť realizácie je kľúčová. Ak si niekto vyberie klienta s menším marketingovým rozpočtom, musí zvoliť aj patričné médium pre svoju kampaň.
Klienti túto našu akčnosť oceňujú a niektoré z nápadov sme už aj realizovali. „Nie je to interná súťaž do zásuvky, ale je to interná súťaž, ktorej výsledkom má byť realizovaná práca pre klienta. Samozrejme, nie všetky z tých nápadov klientom predáme. Niekedy sa možno celkom netrafíme do toho, čo klienti potrebujú. Niekedy ich proste nedokážeme presvedčiť o tom, že by mali ísť kreatívnejšou cestou, ako plánovali. Ale určite to treba ďalej skúšať, už len kvôli takému pozitívnemu nastaveniu v agentúre. Chceme, aby sa ľudia pri práci zabávali, lebo veríme, že tá práca bude lepšia,“ hovorí Peter.
Niekedy odovzdáme až dve ceny, niekedy ani jednu. Všetko závisí od nápadov.
A ako vnímajú Zlaté Fíha naši kreatívci?
Martin, držiteľ Zlatého Fíha za január 2017
„Ani niekomu, kto vyhral nad nami v tendri, neprajem ten pocit, keď je 24 hodín pred prezentáciou Zlatého Fíha a vy ešte nemáte nič vymyslené. Prenasleduje vás vyčítavý pohľad Creative Directora a kolegov, očakávajúcich vašu verejnú popravu. Niečo však bude na tom, že stres inšpiruje, pretože práve vtedy, keď si myslím, že to nedám, príde nápad a práca na ňom je dokonca zábavná.“
Viktor, dvojnásobný držiteľ Zlatého Fíha za júl a august 2017
„Je to fajn, lebo popri všetkých banneroch a newsletteroch môžeme hlavou trochu zablúdiť k niečomu kreatívnejšiemu, k vlastným originálnym nápadom bez siahodlhých obmedzujúcich briefov… ?“
Kaja, držiteľka Zlatého Fíha za júl 2017
„Síce na to nadávam ako prašivý pes, ale je to dobrý nápad, ktorý produkuje ďalšie dobré nápady. Ic gut.“
Súťaž je povinná pre všetkých kreatívcov, ale vítaná je účasť tých, ktorí nemajú vymýšľanie skvelých vecí priamo v náplni práce. Medzi nich sa radím aj ja. Ale ja sa raz hecnem a dúfam, že sa toto zlaté „í“ raz bude vynímať aj na mojom stole!