V piatok 25.5. sa budú v Istropolise odovzdávať klince, ktoré niektorí ľudia označujú za reklamné Oscary. Možno s tým rozdielom, že za oscarové filmy si ľudia platia dobrovoľné vstupné a reklamy divákov podnecujú k tomu, aby si nainštalovali AdBlock alebo sa išli vyčúrať.
Klince ale môžu poslúžiť ako reflexia brandže, ako vieme pozerať mimo klasických škatuliek, aby sme život ľuďom neznepríjemňovali, ale otvárali témy, ktoré vedia spoločnosť v dnešnej ťažkej situácii niekam posunúť.
Oproti minulému roku sme sa v agentúre dosť hecli, a tak vám prinášame našu tohtoročnú výkladnú skriňu na Zlatý klinec.

Magna – Moje dieťa

Magna je značka, ktorá si nemôže dovoliť priemernú komunikáciu. Od kvality komunikácie sa totiž odvíjajú príspevky, vďaka ktorým môžu terénni pracovníci zachraňovať životy.
Pri tejto kampani sa ukázalo, že v jednoduchosti je krása, a táto kampaň dokázala otvoriť tému, ku ktorej sa prihlásil dokonca aj prezident Slovenska. A dve zlaté Effie svedčia o tom, že sa kreativita pretavila aj do výsledkov.

Niké – Borbély

Influencer marketing je najobľúbenejším trendom tohto roka. Princíp je jednoduchý. Značka sa spojí s osobnosťou, ktorá si hodí produkt s hashtagom na Instagram, a vybavené.
Skutočná výzva je poňať komunikáciu tak, aby ste neťažili iba z počtu followerov, ale aj z čara osobnosti. A písať tak, ako Laco Borbély hovorí, to už je skutočná copywriterská výzva.

Peugeot – SND Dráma

V duchu jednoduchosti sa nesie aj táto doslovná interpretácia názvov divadelných hier. Peugeot miluje divadlo a náš art director mal za úlohu túto lásku pretlmočiť.


VÚB banka – Interná kampaň karty

O láske k art direction sa v tomto prípade určite nedá hovoriť, ale použitie Comic Sansu plnilo účel čistej recesie.

SME – Smetiari

Tento rok to bolo 25 rokov od vzniku denníka SME. A pri takomto významnom mienkotvornom médiu si to vyžadovalo špeciálnu oslavu. Tak sa táto kampaň stala oslavou hejtu SMEčka.

Peugeot – Prach

„Všimnite si prirodzené prepojenie onlinu s offlinom.“
Toto je veta, ktorá spúšťa Pavlovov reflex u väčšiny marketérov. A ak sa naskytne príležitosť vo forme prírodného javu, prichádza na scénu starý dobrý dustwriting.

SME – Konšpirátori

Chem trails, ilumináti, židojaštery – to sú obľúbené témy fake news, ktoré sa šíria po internete. A tieto témy skončili v ringu s redaktormi denníka SME.

Prvý plán – Raw Saška

V tomto prípade sme využili metódy fake news na vytvorenie fake influencera. Stačilo trochu trollingu, výsmešné posty od hejterov (Zomri, Tragédi a Mladý hejter) a spustil sa shitstorm, ktorý ľudí dotiahol na divadelné predstavenie.
P. S.: Ak by ste to chceli vidieť, Vegánska apokalypsa s Raw Saškou sa bude hrať 21. mája.

Dr.Max – Zbierka

Už ste niekoho zbalili na zbierku motýľov? Baliaci efekt určite nemá ani zbierka liekov, z ktorej vznikol originálny POS materiál do lekárne Dr.Max.

Citroën – Vianočný vizuál

Instagramový post je nový print. Pri tomto poste to potvrdili aj Ads of the World, ktoré ocenili takúto minimalistickú hru s logom značky Citroën.

Nová synagóga – Umením nezaplatíš

V Žiline to niekedy poriadne žije. Na to však žilinská kultúra potrebuje žiť z vašich daní.

Vinea – Vinice sú naša vášeň

Vinea je tradičný slovenský lovebrand, ktorý za posledné roky, bohužiaľ, nie je veľmi vidieť. Preto si to pýtalo poriadny vizuálny cirkus, ktorý rozvíril vášne aj v diskusiách na internete.

Citroën – Pre fanúšikov každého žánru

Radio_Head Awards sú už tradične oslavou slovenskej hudobnej scény a pri tejto príležitosti Citroën využil svoj korporátny hlas na multižánrový spev.

Body & Future – Výhry z budúcnosti

Toto je určite výhra, aká tu ešte nebola. Lebo ona ešte len bude.

Nová synagóga – Kúpte si nesmrteľnosť

Toto je kampaň, ktorá je dlhšia ako moja kariéra v reklamnom biznise. Vybudovať kultúrne centrum v Žiline si vyžadovalo masívny fundraising s prísľubom nesmrteľnosti. A tá nakoniec prišla vo forme originálneho audiodiela.

SME – Stories, ktoré nesmú zmiznúť

Denník SME je na Slovensku vnímaný ako legenda, avšak to neplatí pre mladšie generácie, ktoré odmietajú tradičné médiá. A tak vznikla kampaň, ktorá pri príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom pretavuje žurnalizmus do formátov pre generácie Y a Z.