Dvojičky, dvojičky, dvojičky… Je ich niekoľko, a to ani nehovoríme o tých jednovaječných. Dempsey a Makepeaceová, Winnetou a Ribana, Janko a Marienka… K týmto slávnym dvojičkám pribudla nová dvojica. Nie filmová, nie seriálová, ale reklamná. Áno, hovoríme o Lacovi a Petre, ktorí to spolu odštartovali na jeseň 2020 pred športovými správami a dotiahli to spolu až do relácie Zlaté časy.

Ako sme ich dali dokopy?

Na jar 2020 sa začala sponzorská spolupráca Petra Vlhová – Niké. Hneď na to však prišla otázka: Ako sa k tejto spolupráci postaviť komunikačne? Tak, aby to nebol len obyčajný, nudný sponzoring, ktorý značke neprinesie nič len občas viditeľné logo v televízii? A ako spojiť Petru s doterajším konceptom Niké, ktorého tvárou je obľúbený Laco? Ako zapadne lyžovanie do konceptu, kde hlavnú úlohu hrával Lacov futbal? Nakoniec sme priniesli riešenie.

Každý pozná situáciu, keď niekto teoretizuje. A každý pozná aj situáciu, keď náprotivkom teoretika je šikovný praktik. Dvojica Laco a Petra poskytla vynikajúci priestor na to, aby sme túto tému komicky rozohrali v ucelenom koncepte

Počítali sme s tým, že produkcia prebehne v jednoducho zariadenom štúdiu. Natočiť sa totiž muselo veľmi veľa zábavného obsahu vo veľmi limitovanom čase, ktorý nám Petra mohla venovať. A tu sa ukázalo, že Laco a Petra sa výborne vžili do seba samých (hm, hrať samého seba nemusí byť vždy jednoduché). A nielen to. Začalo medzi nimi vznikať aj priateľské puto. Ukázalo sa, že to tiež zohralo dôležitú úlohu pri bezproblémovej produkcii. Treba si uvedomiť, že Petra prichádzala na nakrúcanie po tréningoch. Nie každý by to zvládol. Počas nakrúcania sme videli, akú úžasnú kondíciu majú špičkoví športovci. Napríklad drepovať na fitlopte a žonglovať pritom petangovými guľami určite nie je ľahké. Skúste si sami doma, či to zvládnete tak ako Petra.

Rovnako sa jej podarilo spraviť „1 000“ hlavičiek. Dala to na prvú klapku!

A brutálne zasmečovala pri pingpongu:

Výsledkom bola kampaň, ktorá pomohla značke Niké spopularizovať lyžovanie medzi tipérmi, ako aj upevniť jej dominantnú komunikáciu v segmente s reklamou, ktorú si človek rád pozrie.

A nielen to. Koncept ukázal, že je možné rozvíjať ho aj v prípade okamžitej taktickej komunikácie.

Za tri dni sa napríklad podarilo vyprodukovať TV spot, v ktorom Niké gratuluje Petre k celkovému víťazstvu vo Svetovom pohári v zjazdovom lyžovaní. Základom bol už natočený spot Medaily:

Celá kampaň teda dopadla výborne. A jej vedľajší efekt, vznik kamarátskej dvojice Laco a Petra, nás osobne po ľudskej stránke veľmi potešil. Dotiahli to spolu až do relácie Zlaté časy na RTVS, kde sa Laco objavil na osobné Petrino želanie. Ktovie, možno sa ešte spolu v TV niekedy stretnú. A možno už onedlho… 😉