Boli sme v Cannes!

Konkrétne Lenka, Lenka a Kubo. Súťažili sme v medzinárodnom kole Young Lions, kde sme sa stretli s tímami z celého sveta a strávili sme celých 5 dní v Cannes, na Medzinárodnom festivale kreativity Cannes Lions. A ako…

Konkrétne Lenka, Lenka a Kubo. Súťažili sme v medzinárodnom kole Young Lions, kde sme sa stretli s tímami z celého sveta a strávili sme celých 5 dní v Cannes, na Medzinárodnom festivale kreativity Cannes Lions. A ako sme sa mali? Takto.

Pricestovali sme v nedeľu o polnoci a išli sme svoju najdrahšiu jazdu Uberom z letiska v Nice do Cannes. Hneď v pondelok sme dostali brief, Kubo doobeda a Lenky poobede. Hneď začali rozmýšľačky, brainstormingy, motivácia na maximum a oči otvorené pre čerpanie inšpirácie z každej strany (áno aj drinky na Facebook pláži a frozen rosé alebo FROSÉ, veď hovorím, že brainstorming). Celý utorok sme boli zavretí v kampuse a pripravovali prezentáciu, s ktorou sme sa v stredu ukázali pred porotou. A potom už len do večera čakať na výsledky. Veľmi sme verili nápadom, ktoré sme odovzdali a do poslednej chvíle sme boli napätí, ale žiaľ, nevyšlo. Na debriefe sme sa dozvedeli aj feedbacky na naše aj víťazné práce. Veľmi sme ocenili, že vyhrali fakt odvážne nápady a môžeme potvrdiť aj to, na čo nás pripravovali predošlé mladé levy, že v Cannes ide hlavne o skvelý nápad. Takže, keď sa dostanete do Cannes, nebojte sa si uletieť.

young lions cannes 2018

Brainstorming na Facebook beach

Popri brainstormovaní, rozmýšľaní, súťažení a prípravách prezentácie našich nápadov pred porotou, sme sa snažili stihnúť čo najviac prednášok a diskusií. Prednášky od TOP osobností z reklamného sveta nás obdarili mnohokrát tým príjemným AHA momentom. Na prízemí festivalového paláca boli vystavené najlepšie práce z celého sveta vo všetkých kategóriách: print, design, media, PR, craft…

Asi najvýraznejší pocit, ktorý sme v Cannes zažívali, bol inšpirácia. Obklopovala nás všade, kde sme sa pozreli. Samotné uličky v Cannes boli plné umenia a bizarných výkladov, stretávali sme ľudí, ktorí na nás vedeli zapôsobiť.

Keď sme si prvýkrát sadli do tej obrovskej sály vo Festivalovom paláci, bolo to neskutočné. Každý večer sa v hlavnej sále Festivalového paláca konalo odovzdávanie cien Cannes Lions. Bola to nenormálna show a atmoséra. Raz sa dostať na to pódium, sen!

young lions cannes 2018

Večer na Awards show

Aj keď nám to nikto neverí, nestihli sme veľmi plážovať a partyovať. Túto šancu, súťažiť v Cannes, sme vzali fakt zodpovedne a dosť sme makali. Jedno poobedie sme si však dopriali oddych na pláži a kúpanie a užili sme si záverečnú closing party.

No ale aby sme toľko nekecali, pozrite si radšej videjko.

Young lions Cannes 2018

Žiadne komentáre na Boli sme v Cannes!

Piatocheck#16 | Naďa

Dnešný playlist pripravila naša nová posila na arte, Naďa. Queer, indiependent, female pressure. To je dnešný Piatocheck venovaný zajtrajšiemu Dúhovému prideu.    

Dnešný playlist pripravila naša nová posila na arte, Naďa. Queer, indiependent, female pressure. To je dnešný Piatocheck venovaný zajtrajšiemu Dúhovému prideu.

 

 

Žiadne komentáre na Piatocheck#16 | Naďa

in-in #12 by Kuko

Minule mi baby na káve pripomenuli, že tento týždeň som nenapísal svoj blog. Mali pravdu a ja som si to naozaj, že neuvedomoval. Píšem teraz každé ráno krátky fejtón na…

Minule mi baby na káve pripomenuli, že tento týždeň som nenapísal svoj blog. Mali pravdu a ja som si to naozaj, že neuvedomoval. Píšem teraz každé ráno krátky fejtón na svoj osobný blog a tak mám pravidelnosti až až. Sorry. Ale nebojte, zaujímavé linky poodkladané mám.

Najlepšie reštaurácie sveta pre rok 2018

Minulý týždeň sa vyhlasovala anketa The World’s best 50 restaurants a Massimo Bottura is back in the biznis! Teda nie, že by bol niekedy mimo. Jeho reštaurácia Osteria Francescana má 3 michelinské hviezdy a dlhodobo sa umiestňuje v TOP 10 reštauráciách sveta… Tak napríklad: 2013 a 2014 tretia najlepšia na svete. 2015 druhá najlepšia. 2016 a 2018 najlepšia na svete. Takže ak budete niekedy v Modene, okrem toho, že sa pôjdete pozrieť Enzovi do garáže, nachystajte si aj 270 € na 12 chodové tejstingové menu a ak je libo i vínečko, třeba si připlatit ješte 170 € 😉 Určite sa to oplatí.

https://www.osteriafrancescana.it/menu/

 

Inak celý list najlepších reštaurácií sveta si môžete pozrieť tu: https://www.theworlds50best.com/list/1-50-winners

Bike Shed London

Tak sa volá výstava, na ktorej som sa zastavil keď som bol pred nejakým časom v Londýne. Kolega tam, ako jediný a prvý Slovák, vystavoval svoju mašinu a bolo to tam celé, že vymakané! Motorky, kerky, muzika, baby a najdrahší gambáč, aký som kedy v živote pil. Aj videjko, zabili chalani velice že dobré.

Boston Dynamics

Firma, ktorej názov je ako zo strašidelného sci-fi filmu levelu Resident Evil, je celosvetovým priekopníkom v robotike. Ak by som si mal staviť peniaze na to, ktorej firme bude patriť kus histórie (ako napr. Apple, Unilever, Sinopec,…) tak to bude určite Boston Dynamics, alebo teda tým, čo ich čím skôr kúpia. Určite sledujte ich videjká na Facebooku, je to scary shit!

Ňjú York bejby

Chaloši z PENTY, čo stavajú v Bratislave Sky Park, ktorý pomáhalo navrhovať aj štúdio Zahy Hadid, sa rozhodli, že si skočia “za firemné” na výlet do New Yorku, pozrieť projekt 520 West 28th Street. Ten tiež navrhovala Zaha a je to celé ufoporno! Tak napríklad: Celý projekt má 16 podlaží. Na predaj je len 36 bytov a iba 19 parkovacích miest (limit stanovený mestom). Cena jedného parkovacieho miesta je 500.000 $. Cena najlacnejšieho bytu (3-izbový byt s rozlohou 150 mna 1. nadzemnom podlaží) je 4.850.000 $. Na tom najvyššom sa nachádza 3-poschodový Penthouse, s rozlohou 874 m2 a siedmimi izbami. Jeho cena je 50.000.000 $. Šecko naporádku?

Webka projektu tu: https://www.520w28.com/

Rozhovor

Už som tu raz písal o Martinovi Žufánkovi, tak to nebudem dlho rozmazávať. Koho zaujíma alkohol alebo rodinné podnikanie, ako také, tak hen, dosť dobrý rozhovor v českých Hospodárskych novinách.

Rozhovor tu: https://procne.ihned.cz/c7-66164680-ok0ga-db8d0d84802771b

Muzika

Jožo Poláček robil kedysi v Bratislave také, že City Beats Festival. Celkom vtipne som vtedy od neho vyfasoval lístky a tak som videl aj baby, ktoré tam vtedy dotiahol. Volajú sa The Boxettes a robia aj takéto:

Fucík

Už asi týždeň sa v Rusku (ktoré mi je samozrejme apriori nesympatické) drtí futbal. Žily mi to netrhá, ale v robote si sem-tam pozriem 10 minút nejakého zápasu. Čo ma však zaujímalo viac, je ako sa pri tejto príležitosti ukážu značky. Pamätám si veľkolepé spoty Nike aj Adidas pri podobných akciách. Aj tento spot Adidasu, je síce “veľkolepý”, čo sa týka výpravy a obsadenia teda určite, ale… že by ma nejako odpálil sa nedá moc povedať. Čo je ale vymakané je línia, akou sa Adidas vybral… Creativity is everything a je jedno v čom!

Paul McCartney vydáva novou desku vole

Jo. Presne tak. Album bude vonku 7. septembra a už teraz má Paul vonku dva single. A keď James Gordon priviedol svoju The Late Late show minulý týždeň do Londýna, struhli si spolu chaloši aj Carpool Karaoke.

Red Bull Roller Coaster

Red Bull si v Nemecku hecol takú skate dráhu, že mi odpálilo dekel. Ostatne, všetky videjká a info nájdete v linku TU.

 

To, že Instagram spúšťa “telku” ste si už predpokladám prečítali tak 5 krát  + mám ešte odloženú celkom nálož muziky, ale tým vás už otravovať nebudem. Ak by niečo tak kuko@istropolitana.sk píšeme si nabudúce.

Kuko

Žiadne komentáre na in-in #12 by Kuko

Piatocheck#15 | Michal

Piatoček si pýta, že sa bude veľa miešať. A aj tvrdé. A ak by sa vám po tom všetkom zamotala hlava, na záver vám hodíme záchrannú Lanu.  

Piatoček si pýta, že sa bude veľa miešať. A aj tvrdé. A ak by sa vám po tom všetkom zamotala hlava, na záver vám hodíme záchrannú Lanu.


 

Žiadne komentáre na Piatocheck#15 | Michal

in-in #11 by Kuko

Tento týždeň som trošku podcenil. Po piatkových klincoch som hneď, doslova hneď, odletel do Londýna a vrátil som sa až pondelok v noci. Takže blog bohužel, jak se říka, nebyl…

Tento týždeň som trošku podcenil. Po piatkových klincoch som hneď, doslova hneď, odletel do Londýna a vrátil som sa až pondelok v noci. Takže blog bohužel, jak se říka, nebyl nachystán. Ale podľa pravidla: radšej neskôr, ako nikdy… Tu je výber zaujímavostí, čo som za dva týždne ponachádzal na internetoch.

Čože je to päťdesiatka…

Spieva sa väčšinou na takých tých rodinných oslavách, kde sa pije domáca slivovica a na obed je kurací rezeň na prírodno s broskyňou a luxusná klasika: ryža hranolky pol na pol. Ale taký Tony Hawk, oslavuje trošičku inak. Pánko si k 50tke struhol videjko, v ktorom na skejte vrátil 50 rozličných trikov. Raz darmo, keď si Pán “zakladateľ” čo narobíš? 

Do kina sa!  

2. Novembra 2018 má celosvetovú premiéru film Bohemian Rhapsody. Ak máte radi dobrú muziku, počúvate Queen, alebo ste, ako veľa mojich kamošiek, zamilovaní do Freddieho Mercuryho, tak… Rock´n´Roll bejby! Inak len tak pomimo: niekedy mám pocit, že som sa fakt narodil do nesprávnej doby…

Keď sa vyberiete na chatu

U nás keď sa s kamošmi vyberiete na chatu, ktorej interiér je ovešaný všetkým tým, čo ste doma nepotrebovali a čo sa akoby mávnutím čarovného prútika zmenilo z haraburdia na vkusnú dekoráciu, beriete so sebou väčšinou Tatraňák 72-ku, nejakú vodku a pakel Red Bull-ov. Nech to poriadne šlape. A šak veď tak to má byť. Ale sú aj chaty, na ktoré by som so sebou radšej zobral len jednu fľašku 18 ročného Macallanu, pekný, hrubý pohár a celý deň by som len sedel a díval sa z okna. Z hentoho.

LINK na viac fotiek TU

Ktorá žena je krásna?

Čo je vlastne definíciou ženskej krásy? Plné boky a prsia? Zvodné pery a dlhé vlasy? Univerzálna odpoveď, samozrejme, neexistuje, no takto sa na definíciu ženskej krásy počas histórie ľudstva pozeralo umenie. Krásna animácia o krásnych ženách.

V Tokiu si idú iný vesmír

Asi vo veľa veciach, ale toto digital-art múzeum, čo som našiel, je, zdá sa, naozaj inde. Tak nič, nahlásiť dovolenku, predať obličku na letenku do Tokia a ide sa!

Kolega je psychopat

V dobrom samozrejme. Popri robote sa venuje aj stavbe custom motoriek. Minulý víkend bol ako jediný Slovák vystavovať na najprestížnejšej custom bike výstave v Európe v Londýne. Zhodou okolností som tam bol tiež, tak som bol skontrolovať či poslúcha. Extrémna akcia. Mrte vymakaných mašín, oblečenie, TOP týpci, tatéri, bárberi, piuko, chalky, koncerty… A Slávo s jeho krásavicou. Král.

LINK na webku tu: http://freespiritmotorcycles.com/

Pekná vec za milión

Microsoft predstavil zariadenie Surface Hub 2. Je to vlastne taký veľký digitálny flipchart, ktorý síce využijete tak na 10% ale vyzerá super. Som inak minule díval taký dokument na dvojke o Jobsovi a Gatesovi, ktorý ukazoval rozdiely v ich prístupe k biznisu a životu. Vymakané to bolo celé. Napr. majetok Jobsa predstavoval 1 milion dolárov, keď mal 23 rokov. V 24 to bolo 10 miliónov a keď mal 25 bolo to 100 miliónov dolárov. Ale ako sám povedal, bolo mu to jedno.

Tháák a to by aj na tento týždeň stačilo. Inak hľadáme ku nám do roboty arťáka aj copywritera, takže ak si to ty, alebo niekoho poznáš, alebo mi chceš hocičo napísať, tak kuko@istropolitana.sk   

Žiadne komentáre na in-in #11 by Kuko

Piatocheck#13 | Žofia

Dnešný Piatocheck vám pripomenie, aké je to byť zmätený tínedžer, ktorý je nahnevaný a zároveň chce party. To najlepšie z pop-punku a k tomu dobré bangre. Popočúvaj  na Spotify:

Dnešný Piatocheck vám pripomenie, aké je to byť zmätený tínedžer, ktorý je nahnevaný a zároveň chce party. To najlepšie z pop-punku a k tomu dobré bangre.

Popočúvaj  na Spotify:

Žiadne komentáre na Piatocheck#13 | Žofia

Sprievodca Istro klincami

V piatok 25.5. sa budú v Istropolise odovzdávať klince, ktoré niektorí ľudia označujú za reklamné Oscary. Možno s tým rozdielom, že za oscarové filmy si ľudia platia dobrovoľné vstupné a…

V piatok 25.5. sa budú v Istropolise odovzdávať klince, ktoré niektorí ľudia označujú za reklamné Oscary. Možno s tým rozdielom, že za oscarové filmy si ľudia platia dobrovoľné vstupné a reklamy divákov podnecujú k tomu, aby si nainštalovali AdBlock alebo sa išli vyčúrať.
Klince ale môžu poslúžiť ako reflexia brandže, ako vieme pozerať mimo klasických škatuliek, aby sme život ľuďom neznepríjemňovali, ale otvárali témy, ktoré vedia spoločnosť v dnešnej ťažkej situácii niekam posunúť.
Oproti minulému roku sme sa v agentúre dosť hecli, a tak vám prinášame našu tohtoročnú výkladnú skriňu na Zlatý klinec.

Magna – Moje dieťa

Magna je značka, ktorá si nemôže dovoliť priemernú komunikáciu. Od kvality komunikácie sa totiž odvíjajú príspevky, vďaka ktorým môžu terénni pracovníci zachraňovať životy.
Pri tejto kampani sa ukázalo, že v jednoduchosti je krása, a táto kampaň dokázala otvoriť tému, ku ktorej sa prihlásil dokonca aj prezident Slovenska. A dve zlaté Effie svedčia o tom, že sa kreativita pretavila aj do výsledkov.

Niké – Borbély

Influencer marketing je najobľúbenejším trendom tohto roka. Princíp je jednoduchý. Značka sa spojí s osobnosťou, ktorá si hodí produkt s hashtagom na Instagram, a vybavené.
Skutočná výzva je poňať komunikáciu tak, aby ste neťažili iba z počtu followerov, ale aj z čara osobnosti. A písať tak, ako Laco Borbély hovorí, to už je skutočná copywriterská výzva.

Peugeot – SND Dráma

V duchu jednoduchosti sa nesie aj táto doslovná interpretácia názvov divadelných hier. Peugeot miluje divadlo a náš art director mal za úlohu túto lásku pretlmočiť.


VÚB banka – Interná kampaň karty

O láske k art direction sa v tomto prípade určite nedá hovoriť, ale použitie Comic Sansu plnilo účel čistej recesie.

SME – Smetiari

Tento rok to bolo 25 rokov od vzniku denníka SME. A pri takomto významnom mienkotvornom médiu si to vyžadovalo špeciálnu oslavu. Tak sa táto kampaň stala oslavou hejtu SMEčka.

Peugeot – Prach

„Všimnite si prirodzené prepojenie onlinu s offlinom.“
Toto je veta, ktorá spúšťa Pavlovov reflex u väčšiny marketérov. A ak sa naskytne príležitosť vo forme prírodného javu, prichádza na scénu starý dobrý dustwriting.

SME – Konšpirátori

Chem trails, ilumináti, židojaštery – to sú obľúbené témy fake news, ktoré sa šíria po internete. A tieto témy skončili v ringu s redaktormi denníka SME.

Prvý plán – Raw Saška

V tomto prípade sme využili metódy fake news na vytvorenie fake influencera. Stačilo trochu trollingu, výsmešné posty od hejterov (Zomri, Tragédi a Mladý hejter) a spustil sa shitstorm, ktorý ľudí dotiahol na divadelné predstavenie.
P. S.: Ak by ste to chceli vidieť, Vegánska apokalypsa s Raw Saškou sa bude hrať 21. mája.

Dr.Max – Zbierka

Už ste niekoho zbalili na zbierku motýľov? Baliaci efekt určite nemá ani zbierka liekov, z ktorej vznikol originálny POS materiál do lekárne Dr.Max.

Citroën – Vianočný vizuál

Instagramový post je nový print. Pri tomto poste to potvrdili aj Ads of the World, ktoré ocenili takúto minimalistickú hru s logom značky Citroën.

Nová synagóga – Umením nezaplatíš

V Žiline to niekedy poriadne žije. Na to však žilinská kultúra potrebuje žiť z vašich daní.

Vinea – Vinice sú naša vášeň

Vinea je tradičný slovenský lovebrand, ktorý za posledné roky, bohužiaľ, nie je veľmi vidieť. Preto si to pýtalo poriadny vizuálny cirkus, ktorý rozvíril vášne aj v diskusiách na internete.

Citroën – Pre fanúšikov každého žánru

Radio_Head Awards sú už tradične oslavou slovenskej hudobnej scény a pri tejto príležitosti Citroën využil svoj korporátny hlas na multižánrový spev.

Body & Future – Výhry z budúcnosti

Toto je určite výhra, aká tu ešte nebola. Lebo ona ešte len bude.

Nová synagóga – Kúpte si nesmrteľnosť

Toto je kampaň, ktorá je dlhšia ako moja kariéra v reklamnom biznise. Vybudovať kultúrne centrum v Žiline si vyžadovalo masívny fundraising s prísľubom nesmrteľnosti. A tá nakoniec prišla vo forme originálneho audiodiela.

SME – Stories, ktoré nesmú zmiznúť

Denník SME je na Slovensku vnímaný ako legenda, avšak to neplatí pre mladšie generácie, ktoré odmietajú tradičné médiá. A tak vznikla kampaň, ktorá pri príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom pretavuje žurnalizmus do formátov pre generácie Y a Z.

Žiadne komentáre na Sprievodca Istro klincami

in-in #10 by Kuko

Welcome back! Dva týždne prešli jak oči a tak som pre vás spísal opäť zopár vychytávočiek, čo ma poslednou dobou zaujali na internetoch. Tak poďme na to. Nečistý Hip-Hop brácho!…

Welcome back! Dva týždne prešli jak oči a tak som pre vás spísal opäť zopár vychytávočiek, čo ma poslednou dobou zaujali na internetoch. Tak poďme na to.

Nečistý Hip-Hop brácho!

Doslova. O YouTube kanále Miša Kubovčíka som písal už minule. Pre mňa osobne je to jeden z najzaujímavejších obsahov, tvorených na Slovensku. Mišo je extrémny pán, ale čo vyšpekulovali teraz so Separom mi celkom odnieslo ofinu. Takže vychutnávaj:  Klasika slovenskej literatúry meet pop-kultúra. (To už dnes tak môžem hip-hop nazvať nie?)

Ako z platne

Z posledného koncertu Fallgrapp som sa asi pred mesiacom vrátil okolo pol štvrtej ráno, čo len dokazuje fakt, že to bolo celé vy-ma-ka-né! Hudobníci TOP, zvuk TOP, tajming 9000. Všetko extrémne šlapalo. A Pani speváčka to dala jak z veľkej knihy. A nedávno som objavil takúto fajnovú lajfku z rádia:

Next level performance

V Británii sa rozbehla ďalšia séria Britain’s Got Talent, a to je presne môj čas kedy trávim za YouTubom o trošku viac času ako by som asi mal. Lenže som našupu už dlhé roky zamilovaný do jednej z porotkýň a celé ma to dosť baví. Level tých vystúpení je asi najlepší na svete a napr. taký minuloročný víťaz sa už vyhrieva v mojom Spotify a je TOP. Ale tento chlapec… Tento chlapec zadefinoval pojem “perfomance” úplne nanovo. WOW.

Inak ešte si neodpustím. Okrem tej mojej lásky v porote ma na tom celom fascinuje aj, nazvyme to, “spoločenská vyspelosť” Británie ako takej. Hocikedy sa tam objaví párik dôchodcov, ktorí si chcú len tak zatancovať, lebo to robili celý život. Babka so slam poetry vystúpením, alebo traja dedkovia čo tancujú hip-hop, lebo prečo nie, že? Hen, napríklad táto 68 ročná pani, čo zedla Rock n Roll na raňajky.

Google je inde

Rozprával som minulý štvrtok na jednej konferencií v Košiciach o sociálnych sieťach, digitále a bla bla bla… a aj o umelej inteligencii. Jednou z viet čo som povedal, bolo aj že, umelá inteligencia nie je budúcnosť. Umelá inteligencia je tu a robí napríklad aj toto:

Kde sa na Slovensku dobre najete

Ja a Trend si v hodnotení gastronómie na Slovensku málokedy rozumieme 😀 Ale musím uznať, že článok, na ktorý link vám dám nižšie, sa celkom dá. Minule sme boli sadnúť v Bratislavskom IASAI a nebolo to márne. Mrknite ich web, alebo Instagram týpečka, ktorý tam čaroval.  

LINK: https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2018/cislo-17/kde-sa-na-slovensku-naozaj-dobre-najete-2.html

FACH mohla byť TOP reštaurácia na Slovensku…

Mohla, ale už sa jej to zrejme nepodarí. A predpokladám, že už ani takú ambíciu nemá. Ak vás však zaujíma, aké je to byť šéfkuchárom na takomto leveli, mrknite si blog, v ktorom strávite jedeň deň so séfkuchárom Martinom Novákom. Príjemné čítanie.

LINK: https://fachbratislava.sk/blog/den-so-sefkucharom/

Týpek podletel Karlák na padáku

V podstate nie sú potrebné slová. To video síce nie je nič moc, ale frajerinka to je. Video si  stačí pustiť od 1:20.

Židojašter!

Rockefeller, taký ten bohatý pán, inak filantrop, ktorý sa podľa niektorých našich “lepšie” informovaných spoluobčanov, snažil ovládnuť tento svet a ten, ktorý minulý rok vo veku 101 rokov zomrel, dal do závetu klauzulu o tom, že po jeho smrti venuje svoju zbierku umenia na dobročinné účely. Včera sa vydražila za 832 miliónov dolárov, ktoré pôjdu na charitu. Ďakujem, nemám ďalšie otázky.

SONG na koniec

Celkom som sa utopil v jednom producentovi, ktorého mi ukázali chalani v Košiciach. Týpek sa volá Ford. A idem si to celé neskutočne. Malá ochutnávka na záver. (Určite dobré repráky, alebo sluchátka)

A to už by aj stačilo, že? Ak by niečo, tak nič. Ale keby náhodou, tak kuko@istropolitana.sk

Pís out. Kuko.

Žiadne komentáre na in-in #10 by Kuko

Stories, ktoré nesmú zmiznúť

Instastory kampaňou pre denník SME si pripomíname obete fašizmu. Dočasné spomienky Asi pre vás nie je žiadna novinka, že Snapchat s konceptom pominuteľnosti zmenil fungovanie sociálnych sietí. Možno vás chytí menší…

Instastory kampaňou pre denník SME si pripomíname obete fašizmu.

Dočasné spomienky

Asi pre vás nie je žiadna novinka, že Snapchat s konceptom pominuteľnosti zmenil fungovanie sociálnych sietí. Možno vás chytí menší záchvat nostalgie, keď vám Facebook pripomenie, že ste pred dvomi rokmi boli mladší a chudší, ale storky sú už úplne iný štýl. Na stories môžete nájsť všetko možné a to aj bez cenzúry, lebo na ďalší deň tieto veci upadnú do zabudnutia.

Práve tento typ online správania generácie Y a Z sme využili ako insight do kampane denníka SME. Pre SMEčko ako tradičné médium je tiež výzva oslovovať instantné generácie a pritom si udržať povesť mienkotvorných novín.

Príbehy z 2. svetovej ako instastories

Na Deň víťazstva nad fašizmom sme sa zamerali na obete fašistického režimu, ktoré sme spracovali ako Instastories. Sociálne siete denníka sa tak na jeden deň zaplnili ťažkými príbehmi, ktoré by mali všetkým pripomenúť, ako ďaleko môže zájsť extrémizmus. Zároveň, aby mala kampaň aj edukačný rozmer, sme využili tagy na Instagrame, aby mohli ľudia jednotlivé koncentračné tábory lokalizovať.

Je to osobné

Cez kampaň sme nechceli dávať lekcie dejepisu, ale chceli sme ich poňať tak, aby rozprávali príbehy jednotlivcov. Keď sme išli s prezentáciou ku klientovi, rozhodol som sa princíp kampane ukázať na prípade našej rodinnej tragédie. Vedel som, že môjho pradeda odvliekli do koncentračného tábora a zastrelili, avšak nepoznal som podrobnosti. Moja babka celý život prežila v iracionálnom strachu, ktorého sa nezbavila ani po páde komunistického režimu a nikdy o smrti svojho otca pred nami nerozprávala.

V rámci prípravy na kampaň som si sadol s otcom, aby som zistil, čo sa vlastne stalo. Od rodičov som odchádzal s pradedovou svadobnou fotografiou, aby som ju mohol využiť pre jeho príbeh.

Do stories prispela svojim rodinným príbehom aj šéfredaktorka SME Beata Balogová, ktorá v špeciálne pripravenom článku apeluje na ďalšie hľadanie príbehov, ktoré by sa mali zachovať pre ďalšie generácie.

Pomáhajú aj ďalšie osobnosti

Nemohli sme samozrejme zabudnúť na influencerov. Nie preto, že je to tento rok najsilnejší marketingový trend, ale chceli sme kampaň dostať k širšiemu publiku. 8. mája na Instagrame budú storky zdieľať B-Complex, Vec, Joe Trendy a ďalšie spriaznené osobnosti.

stories nezabudli sme

Žiadne komentáre na Stories, ktoré nesmú zmiznúť

Piatocheck#13 | Florián

Dnešný deň je taký výnimočný, že má aj svoju pesničku. Legendárnu. Preto sme sa dnešný Piatocheck špeciál rozhodli venovať všetkým, ktorí majú dnes narodeniny a meniny má sv. Florián. Ako…

Dnešný deň je taký výnimočný, že má aj svoju pesničku. Legendárnu. Preto sme sa dnešný Piatocheck špeciál rozhodli venovať všetkým, ktorí majú dnes narodeniny a meniny má sv. Florián. Ako každý rok štvrtého mája.

 

Žiadne komentáre na Piatocheck#13 | Florián

Type on the field below and hit Enter/Return to search