ISTRO SWAP

Minulý týždeň sa u nás rozmohol nákupný ošiaľ bez peňazí. Každý z nás má doma plné skrine oblečenia, ktoré mal naposledy na sebe pred 5 rokmi a necháva si ich…

Minulý týždeň sa u nás rozmohol nákupný ošiaľ bez peňazí. Každý z nás má doma plné skrine oblečenia, ktoré mal naposledy na sebe pred 5 rokmi a necháva si ich len z nostalgie, topánky zo sestrinej svadby, ktoré mu urobili také otlaky, že len spomienka na ne bolí, alebo kraťasy objednané z Asosu, ktoré nesadli na jeho beach body. Preto sme v zmysle jesennej očisty pretriedili šatníky a usporiadali prvý ISTRO SWAP.Cieľom nášho SWAPu bolo dostať nenosené oblečenie z našich skríň naspäť do obehu, a tým mu predĺžiť životnosť a postupne znižovať dopyt po novom, často nekvalitnom oblečení.

Všetci vieme, že módny priemysel extrémne zaťažuje životné prostredie a je jedným z najšpinavších biznisov na svete. No po dôkazy netreba chodiť ďaleko. Fashion komunikáciu riešime aj pre klienta Tesco a jeho F&F. A aj keď sa snažíme u nás v agentúre všetku komunikáciu pre klientov robiť eticky a nepodporovať nadmerné konzumenstvo, karmu si predsa treba čistiť.

V zmysle novodobej filozofie Marie Kondo sme priniesli všetko, čo „nesparkuje joy“ a vytvorili ultimátny Istro sekáč. Do SWAPu sa zapojilo vyše 20 kolegov, ktorí v záujme minimalizmu posunuli ďalej 120 fešn kúskov, aby tak potešili svojho kolegu a planétu. Navyše aj seba, keďže trochu odľahčili preplnené skrine a nemajú teraz každé ráno úzkosti, keď sa hrabú v preplnenom šatníku.

Accountky prehodnotili zbierku svojich ihličiek, chalani z DTP prekvapili a priniesli šaty svojich manželiek a arťáci sa nenechali zahanbiť a postarali sa o čierny oversize kútik. Dva týždne sme robili fashion prehliadky ako v Nákupných maniačkach a hlasovali za najlepšie outfity. Dokumentáciu si môžete pozrieť v highlights na našom Instagrame.

Vybavili sme sa na zimu novými kúskami – zadarmo a bez dopadu na životné prostredie, a okrem toho sa nám podarilo vytvoriť v Istro nový populárny kútik, ktorý bol v uplynulých dvoch týždňoch navštevovanejší než obývačka s PlayStation.

Momentálne máme Istro SWAP Butik otvorený už druhý týždeň a pomaly už aj zatvárame, no už teraz sa môžete tešiť na zimnú edíciu – pozývame všetkých!

Swap však bol len začiatkom. S novými kolegami prišla do agentúry aj nová krv, ktorá plánuje ďalšie Eko Revolúcie. Stay tuned!

Žiadne komentáre na ISTRO SWAP

Sprievodca istroklincami 2019

Opäť sa blíži Zlatý klinec a pre nás to znamená ročné hodnotenie našej práce. Celkovo sme v agentúre vyhodnotili 11 prác ako najlepších, ktoré poputujú na Klinec ako 24 prihlášok…

Opäť sa blíži Zlatý klinec a pre nás to znamená ročné hodnotenie našej práce. Celkovo sme v agentúre vyhodnotili 11 prác ako najlepších, ktoré poputujú na Klinec ako 24 prihlášok v rôznych kategóriách.
Tak poďte kuk na ne.

Denník SME – Dnes SME nezabudli

Po minuloročných Stories, ktoré nesmú zmiznúť sa tento rok denník SME spojil s DayByMe, slovenskou lifestylovou komunitou, ktorá spravuje samostatnú sociálnu sieť a instagramové účty s dosahom na približne milión mladých. Vďaka správcom kategórií #DNESJEM, #DNESNOSÍM a #DNESCESTUJEM boli mladí na instantných formátoch konfrontovaní faktmi z temnej minulosti.
Oproti minulému roku kampaň narástla v objeme contentu a aj kontroverzie. Ružový trojuholník na hrudi komika Fera spustil nečakanú vlnu hejtu na jeho osobu. Aj táto kauza poukazuje na to, koľko nenávisti sa v niektorých ľuďoch skrýva a ako ďaleko extrémizmus zašiel v našej spoločnosti.

BROZ – Vítame migrantov

Nenávisť voči migrantom je účinná téma na získanie politických bodov. Aj keď na Slovensku máme najmenej utečencov z celej Európskej únie, politickí kandidáti naďalej strašia príchodom migrantov.
Kampaň ochranárskeho združenia BROZ sa zviezla na hoaxe o 11-tisícoch migrantov a využila to ako metaforu pre migrujúce vtáky, ktoré tiež potrebujú pomoc. Online video bez sponzoringu sa šírilo rýchlejšie ako hoax, pretože sharovaním mu pomáhali ľudia z najrôznejších táborov.
K videu pribudli aj ďalšie formáty, ktoré tému migrantov rozohrávali aj v offline. Kampaň takto otočila klamstvá vo svoj prospech pre lekciu o pomoci a empatii.

Magna – To nedám!

Našou treťou prácou, ktorá sa uchádza v kategórii Kampaň, je rozsiahly integrovaný storytelling od Magny. Kampane Magny bodovali na Zlatom klinci 4 roky po sebe a v agentúre sa na ne kladie dôraz nielen po kreatívnej stránke, ale aj na funkčnosť a efektívnosť, aby vedeli obstáť aj na Effie.
Z našej skúsenosti vieme, že značka Magna funguje dobre vďaka celebritám, ktoré považujú účasť v kampani za prestíž. Napríklad, takého Sajfu sa vraj dotklo, že sme ho neoslovili na účasť v kampani Moje dieťa. Na druhej strane, teraz mal príležitosť odštartovať kampaň cez online video, v ktorom ho Martin Bandžák nahovára, aby zanechal život youtubera a išiel pomáhať ako dobrovoľník pre Magnu. Sajfa to však nedal.
Ponuku práce, ktorú každý odmieta, sme rozohrali cez telefonáty s rôznymi osobnosťami v reklamnom bloku rádia Expres a po oznámení Andreja Kisku, že nebude kandidovať za prezidenta, nasledoval list od Magny s ponukou práce, ktorú prezident zdvorilo odmietol na svojich sociálnych sieťach.
Keď sa zdalo, že sa kampaň skončila, nastal nečakaný zvrat, keď reper Vec prehlásil, že odcestuje do Južného Sudánu. Takto vznikol PR moment, ktorého sa chytila väčšina relevantných médií, a tým Magna získala earned media v hodnote 63 000 €.

Tesco mobile – Je lepšie, keď vás chvália druhí

Tesco mobile má väčšinu svojej komunikácie postavenú na nepriestrelnej ponuke – volania a SMS za najvýhodnejšiu cenu na trhu. Tento rok sa značka rozhodla komunikovať aj ďalší superlatív – najodporúčanejší operátor na trhu predplatených kariet.
Story o trápnom narcizme dostal na starosť Pepe Ehrenberger, ktorý ako režisér posunul reklamu Tesco mobilu na modernejší a dynamickejší level.

Resonet – Yesterday Again

Resonet je legendárna československá značka, ktorá ako prvá v Európe začala továrensky vyrábať elektrické gitary. Status značky pozdvihlo ocenenie pre hudobné nástroje na výstave EXPO 1958 v Bruseli a tiež to, že išlo o prvú gitaru Georgea Harrisona z The Beatles.
A práve cez Beatlemániu si opäť pripomíname legendu, ktorá sa vracia na scénu.

Sashe – Sashe je vaše

Sashe je komunita zapálených tvorcov, ktorých baví to, čo robia. Dokážu sa zapáliť a pre svoje výtvory prebdieť celú noc. Z týchto insightov vychádza prvá imidžová kampaň značky Sashe, ktorá sa rozhodla osláviť práve životný štýl svojich tvorcov.
Túto prácu prihlasujeme v kategórii rádio a copywriting, pretože v dobe hlučných a uponáhľaných rádiospotov sme zvolili k médiu trochu iný prístup. Aby sme vzdali hold tvorivým ľuďom, samotný rádiospot s pohodovou dĺžkou 45 sekúnd ašpiruje na umelecké dielo. Copy napísal poetický Vlado Janček a hudbu má na svedomí šéf artu Peter Hrevuš, ktorý si špeciálne zahral na WoodPack.

Niké – Lacov tipérsky kemp

Laco Borbély potiahol reklamy značky Niké na televíznu zábavu, na ktorú sa ľudia úprimne tešia. V najnovších spotoch sa predstaví ako tréner v Lacovom tipérskom kempe, ktorý garantuje maximálny zážitok zo športu pre skalných fanúšikov.

Citroën – Citroën Sagan Academy

Značka Citroën je partnerom cyklistickej školy Petra Sagana, ktorá vychováva novú generáciu talentovaných cyklistov. Ako by sa dalo komunikovať spojenie značky s cyklistikou? Jednoducho.
Toto spojenie sme mali celý čas na ceste. Stačil na to už iba malý detail za pomoci ekologickej farby.

Dr.Max – Hokej v dobrých rukách

Ďalšou značkou, ktorá sa rozhodla podporiť novú generáciu športovcov, je sieť lekární Dr.Max.
A preto sa spojila s hokejovou legendou Mariánom Hossom, aby vzdala hold všetkým, ktorí začínajú deň skorým ranným tréningom.

Združenie Nádej – Cyklomaratón Sclerosis multiplex

Sclerosis multiplex je nevyliečiteľná diagnóza, ktorá však neznamená definitívny koniec. Združenie Nádej sa snaží cez cyklistický maratón dokázať, že pacienti s touto diagnózou bojujú ďalej a dokážu plnohodnotne fungovať aj na bicykli.
Tento proaktívny prístup k životu demonštruje aj tento minimalistický dizajn.

Istropolitana Ogilvy – Spolu budeme les

Pri práci reklamnej agentúry sa niekedy otvárajú aj etické otázky a jedným takýmto prípadom bola kampaň „Lesy sme my“, ktorou štátna firma zaútočila na ochranárov.
Vyostrený konflikt, ktorý sa spustil aj medzi reklamnými agentúrami, nás inšpiroval k niečomu konštruktívnemu. Klientom sme na Vianoce darovali 200 stromčekov, ktoré si mohli zasadiť a vytvoriť tak pomyselný les ako gesto k lepšej atmosfére nielen v marketingovej brandži.

Žiadne komentáre na Sprievodca istroklincami 2019

Dnes SME nezabudli

„Stories, ktoré nesmú zmiznúť“ bola prvá kampaň od denníka SME zameraná špeciálne na generáciu Z. Využívala kontrast instantného obsahu s témou II. svetovej vojny a holokaustu a pri príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom edukovala mladých…

Stories, ktoré nesmú zmiznúť“ bola prvá kampaň od denníka SME zameraná špeciálne na generáciu Z. Využívala kontrast instantného obsahu s témou II. svetovej vojny a holokaustu a pri príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom edukovala mladých o obetiach vojny. 

 

Tento rok sme opäť hľadali platformu, ktorá je doménou pre generácie Y a Z a dokázala by odniesť hlbšiu edukačnú kampaň. Spojili sme sa preto s portálom DayByMe, ktorý zadefinoval slovník mladých na sociálnych sieťach hashtagmi #dnesnosim, #dnesjem, #dnescestujem, #dnesobuvam #dnestetujem. 

Dňa 8. mája sme vytvorili šokujúci moment a infiltrovali sme do sveta mladých kruté udalosti z minulosti. Na portál DayByMe a Instagramové účty @dnesnosim @dnescestujem @dnesjem @dnesobuvam a @dnestetujem sme publikovali dobové fotky s popisom, že kedysi niektorí ľudia nemali na výber čo budú jesť, nosiť alebo kam budú cestovať.

Na týchto účtoch, kde sú ľudia zvyknutí konzumovať pekné fotky a inšpiratívne obrázky, sme užívateľov konfrontovali s krutou realitou nie až tak dávno minulej doby. K dobre známym a používaným hashtagom sme pridali aj ten náš, #dnesSMEnezabudli a výzvu “Nedovoľme, aby sa vrátili k moci nenávisť a extrémizmus.”  

Okrem toho sme sa pri tejto kampani opäť spojili aj s influencermi. Cestovateľ Martin Navrátil z blogu Travelistan.sk vycestoval do koncentračného táboru v Osvienčime, odkiaľ publikoval fotky, videá a reportáže s historickým kontextom. Foodbloger Čoje sa venoval stravovaniu v koncentračných táboroch. Ďalší influenceri ako Zomri, Fero JokeČavalenky nám zase na svojich sociálnych sieťach pomohli odkomunikovať znaky, ktoré museli nosiť väzni v koncentračných táboroch. Červený trojuholník za politický názor, ružový trojuholník za sexuálnu orientáciu a čierny, ktorým boli označovaní asociáli a takisto Rómovia.  

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

🔻🔻🔻Je deň víťazstva nad fašizmom.🔻🔻🔻 Takéto červené trojuholníky museli nosiť ľudia v koncentrákoch, ktorých tam poslali preto, že mali iný názor. Ak nesúhlasili s teóriami fašistov, odmietali nenávidieť Židov, homosexuálov, Rómov, liberálov, a kohokoľvek iného, obviňovali ich z vlastizrady, z nepriateľstva k vlastnému národu. My sme presvedčení o tom, že s rovnakým červeným trojuholníkom by sme v koncentráku skončili práve my, ak by sa neonacisti a fašisti, alebo falošní národovci vrátili k moci. Teda nie len my, ale aj vy. Tisíce z vás. Tých niekoľko ľudí, ktorí pred 74 rokmi oslavovali a dnes o tom ešte vedia rozprávať musia byť v poriadnom šoku, keď vidia, ako nad nami opäť visí 14-percentná hrozba návratu fašistov. Nezabúdajme na tých, ktorí za iný názor trpeli. #dnesnosim #dnessmenezabudli @daybyme @denniksme Veľa nesmrteľných príbehov na čítanie odomknuté všetky v PRÍBEHU #zomri #zomriofficial #zomristagram #zomrionline #budezomri

Príspevok, ktorý zdieľa zomriofficial (@zomriofficial),

Využili sme aj Instagram stories, ktoré linkovali na edukačný článok na webe Denníka SME.

Žiadne komentáre na Dnes SME nezabudli

Čo s ASMR? Úchyláčina alebo relevantný trend pre reklamu?

ASMR za posledné 2 roky zažíva renesanciu. Aj keď tento stav popísala Virginia Woolfová v Pani Dallowayovej už v roku 1925, za posledné 2 roky sme mohli sledovať, ako sa Autonomous sensory…

ASMR za posledné 2 roky zažíva renesanciu. Aj keď tento stav popísala Virginia Woolfová v Pani Dallowayovej už v roku 1925, za posledné 2 roky sme mohli sledovať, ako sa Autonomous sensory meridian response posúva z outsiderskej záležitosti do mainstreamu. Mileniálske média ako Buzzfeed a Vice sa intenzívne venovali šepkajúcim youtuberom, ktorí sa pomocou zvukových stimulov snažia navodiť príjemné pocity, ktoré niektorí ľudia popisujú ako mravčenie na šiji, ktoré potom pokračuje po chrbte. A aj keď s týmto fenoménom reklama experimentovala dávnejšie, začiatkom roka sa dostal aj do výkladnej skrine americkej reklamy – do bloku počas Super Bowlu.

ASMR v zahraničí predstavuje zaujímavý segment. V roku 2018 sa počet ASMR videí na YouTube odhadoval na 14 miliónov a divácka báza sa pohybuje v miliónoch. ASMR videá na prvý pohľad evokujú fetiš. Väčšina videí má intímnu atmosféru, youtuberi zásadne šepkajú a jednotlivé ASMR seansy pozostávajú z toho, že sa hrajú s kvalitnejším mikrofónom, ktorý dokáže zaznamenať aj najjemnejšie šumenie. K základným pomôckam na vytváranie zvukov patria štetce, bublinkové fólie alebo hrebene.

Každopádne, aj keď ASMR videá pôsobia na prvý pohľad divne, rozhodne majú efekt na nervovú sústavu. Dokonca, niektorí ľudia v mojom okolí si púšťajú ASMR videá na spanie.

Toto je podľa mňa hlavný dôvod, prečo sa tešia obľube. Lebo divákom poskytujú relax a majú v sebe niečo nepoznané. ASMR je obdobou ošiaľu okolo hladiny alfa, ale v tomto prípade potrebujete iba YouTube.

ASMR medzi slovenskými youtubermi

Na vlnu ASMR už stihla reagovať aj slovenská youtubová scéna. V Amerike sa niektorí youtuberi špecializujú iba na ASMR a dávajú sa do role akýchsi relaxačných terapeutov. Na Slovensku takto funguje youtuberka Petrana Gala, ktorá sa primárne orientuje na anglicky hovoriacich divákov.

Spomedzi najväčších slovenských youtuberov sa s týmto fenoménom pohrávala aj LucyPug, avšak na ASMR štandardy v tomto videu dosť kričí.

Naša youtubová scéna k ASMR pristupuje ako senzácii a videá slúžia primárne ako zábava. Napríklad, ako to spravila Slaytiiina.

ASMR v reklame

ASMR nie je v reklame nová vec. V roku 2015 priniesla pekinská pobočka BBDO spot na Dove (značka čokolády, nie mydla). Zaujímavé na tejto reklame je, že exekúciou necituje youtubový svet, ale vytvára komornú atmosféru, v ktorej zobrazuje ženu, ktorá ochutnáva čokoládu. Tento spot demonštruje, ako sa môže reklama hrať so zmyslami, a preto je zvuková exekúcia rovnako dôležitá ako tá obrazová. V tomto prípade zvuk sprostredkuje nový druh zážitku so značkou.

ASMR na plné pecky si ide druhý spot o výrobe čokolády.

ASMR do reklamy priniesla aj IKEA, avšak teraz s väčším dôrazom na podobu s youtubovými videami. Žena robí sprievodkyňu po spálni a vytvára zvuky s jednotlivými IKEA produktmi, pričom šeptom informuje o ich cene. Video je zaujímavé v tom, že IKEA katalóg predstavuje v ASMR štýle, avšak je neúnosne dlhé.

Začiatkom roku 2019 sa o ASMR reklamách začalo hovoriť vo veľkom. Značka LYNX prišla s ASMR tutoriálmi na holenie, pričom s fetišom dupla na plyn a priniesla týpka, ktorý vám šeptom vysvetlí, ako si oholiť jednotlivé časti tela. Aj keď sú tieto videá oproti IKEY kratšie, je tu stále problém s ich dĺžkou.

Toto sa ukazuje slabá stránka ASMR reklám. Sú spomalené, nie je v nich výrazná akcia a po dlhšej chvíli začnú nudiť. Pozornosť v tomto prípade drží hlavne celá divnosť reklamy, ale video je pre mňa zdĺhavé a ani nepôsobí relaxačne. Lebo ako sa mám uvoľniť pri týpkovi, ktorý mi šepká o holení gulí?

Pre mňa v ASMR reklamách priniesla najväčšiu revolúciu značka Michelob. V rámci ukričaného Super Bowl bloku predstavila organické pivo šepkajúca Zoë Kravitz. Zvukovým stimulom dopomáhajú uchvacujúce zábery a posúvajú ASMR do inej roviny. Zvuk diváka nielenže upokojí, vytvára chuť na pivo cez uši.

Táto reklama je revolučná v tom, že upgraduje beaty shoty v kategórii nápojov. Kvalitný zvuk v tomto prípade pomáha značke viac ako orosený pohár, ktorý sa v pivných reklamách stal istým klišé.

Aká je teda lekcia z ASMR videí? Sluch je zmysel, ktorý tiež vytvára zážitok a v prípade ASMR otvára diskusiu o neprebádaných aspektoch našich nervových sústav. A tu sa otvára príležitosťou pre značky poskytnúť divákom nečakanú skúsenosť cez zvuk.

ASMR ako trend je relevantný pre reklamu, ale vychádzať z youtubových videí môže znamenať riziko, že reklama bude pôsobiť divne.

Žiadne komentáre na Čo s ASMR? Úchyláčina alebo relevantný trend pre reklamu?

Ako som opustil korporácie a je zo mňa kreatívny riaditeľ

V reklame som začínal pomerne neskoro. Mal som 28 rokov, z ktorých som 11 mesiacov bol v evidencii na úrade práce. Nikdy som sa nezúčastňoval na študentských súťažiach a na účasť v Young Lions som…

V reklame som začínal pomerne neskoro. Mal som 28 rokov, z ktorých som 11 mesiacov bol v evidencii na úrade práce. Nikdy som sa nezúčastňoval na študentských súťažiach a na účasť v Young Lions som už bol starý. Prešiel som si rôznymi prácami na marketingu v korporáciách. Od marketingového analytika, ktorý riešil kódovanie v SQL jazyku a datamining, po segmentového manažéra, čo znie veľmi honosne, ale dodnes neviem, čo sa odo mňa očakávalo. Vyhodili ma z dvoch korporácií, v jednej som hovoril ľuďom, čo si o nich myslím, v druhej som nehovoril radšej nič, lebo som nemal slov.

Jedenásť mesiacov som strávil tým, že som si prehodnocoval život. Nevedel som, čo vlastne chcem. Ale vedel som, čo nechcem. Nechcel som sa vrátiť do korporácie, kde monitorujú každý môj pohyb, musím sa obliekať podľa dress kódu a sedieť na obedoch s chujmi v oblekoch, ktorí riešili výšku sadzby na hypotéke a farbu kachličiek v kúpeľni.

Reklama ma vždy lákala, ale myslel som si, že nemám na to. Ale keď ste bez práce a peňazí, nemáte čo stratiť, tak som rozposlal asi 20 životopisov a našiel som výzvu od Istropolitany na copywritera, ktorý má spraviť video. Sadol som za počítač, strávil som celú noc animovaním Pacmana, čo som síce nevedel, ale učil som sa za pochodu, aby som to dal do reprezentatívnej podoby.

Z Istro sa ozvali a pozvali ma na pohovor. V portfóliu som mal komunikáciu módnej značky, ktorú som pomáhal rozbiehať a vtipy s Čubírkovou.

Kreatívny riaditeľ si pozeral moje veci a zhodnotil: „Toto je ale veľmi inteligentný humor. Chápu to ľudia vôbec?“

Ja som mu odpovedal, že chcem robiť inteligentné veci a kto to nechápe, tak to je jeho problém.

Na moje prekvapenie mi dali šancu. Hneď na začiatku ma upozornili, že z banky som zvyknutý asi na iné platy, ale to som v danom momente neriešil. Čítal som knihu od Davida Ogilvyho, ktorý sa priznal, že v reklame začínal, keď mal 38 a bol nezamestnaný. Keď sa to tak vezme, nebol som na tom až tak zle. Oproti Davidovi Ogilvymu som mal náskok 10 rokov, tak som sa radšej porovnával s ním ako s Michalom Pastierom.

Zrazu som bol hodený do vody a musel som sa v tom naučiť plávať. To ako si napísal ten scenár? Takéto filozofické elaboráty nikto nepochopí! Ty robíš vtip na vtip, takto si to kazíš! Napíš to tak, aby to pochopil aj debil! Vôbec nedržíš koncept! Ideš mimo charaktery, vôbec nechápeš ich povahu! Vieš ty vôbec, ako sa píšu explikácie? Píšeš strašne komplikovane, takto by to Miško Pastier nikdy nenapísal.

Sedel som v práci, búchal som si hlavu o stôl a na odreagovanie som robil takéto memečka.

A potom prišiel moment, keď šéf povedal na môj scenár: „Blahoželám, napísal si lepší spot ako ja.“

Ako dopadol? Neprešiel u klienta.

Čo som sa za tento čas v Istropolitane naučil? Každý dobrý kreatívec potrebuje mať svoj rukopis. V Istropolitane vznikli reklamy, z ktorých bolo jasné, kto ich písal. Typický Olos, typický Janček, typický Bezák. Na čo by sa dalo povedať, že je typický Belej?

Prvú šancu som dostal pri MAGNE, pri ktorej sme dostali tému jedla. Rozmýšľam nad zadaním a kolegyňa si fotila obed. Strašne ma tým srala.

A tak vznikol podnet na túto kampaň.

Na tomto som pochopil, že aj reklama môže reflektovať môj život a moje postoje.

– Napíš to tak, aby to pochopil aj debil!

– Dobre, napíšem.

A tak sa z recesie stala moja prvá kampaň v televízii, ktorá podľa trackingu dosahovala dokonalú emočnú krivku. A přitom taková blbost, co?

S kamarátkou sme začali chodiť na jogu a zatiaľ čo my sme sa ledva udržali v základných pozíciách, všetci okolo nás robili stojky na hlavách. Prečo to nepredať mobilnému operátorovi?

Zároveň však viem, že si musím neustále rozširovať obzory. Preto robím rád s Braňom Vinczem, ktorý nie je zašpinený reklamou a vždy príde s niečím novým. Novinka pre nás oboch bolo aj školenie a certifikát na výškové práce, aby sme mohli vyliezť na strechu banky a natočiť na nej videoklip.

Osobne si uvedomujem zodpovednosť za to, aký máme vplyv na rozmýšľanie ľudí. Presviedčame ich o výhodnosti hypoték, atraktivite nového automobilu alebo v nich vyvolávame smäd, aby si otvorili pivo. My vyrábame palivo, ktoré akceleruje konzum.

V Istropolitane dostávame priestor, aby sme sa angažovali aj v neziskovom sektore. Zaujímavou skúsenosťou bol pre mňa Pro Bono Maratón, kde sme pod vedením našej šéfky stratégie Veroniky neriešili len kampaň, ale navrhli sme digitálne riešenie, ktoré zmenilo fungovanie organizácie zameranej na deti z osád.

Ďalšia skvelá vec na Istropolitane je, že ľudia tu dostávajú priestor, aby sa realizovali v iných sférach a pracujú tu osobnosti, ktoré reálne ovplyvnili slovenskú kultúru. Máme tu niekoľko kapiel, DJ-ov, poetov, prozaikov, teoretikov.

Ja som dostal priestor venovať sa divadlu a samozrejme, hneď som sa to snažil prepojiť s reklamou. A tak som sa pokúsil spraviť z fiktívnej postavy influencerku. Podarilo sa? Skočili na to Tragédi a aj Zomri.

Kolega Jakub Svetlík má tiež v reklame názor. Navrhol mi, aby sme spravili kampaň proti extrémistom. Vznikla tak vec, ktorú beriem veľmi osobne. Do prezentácie sme dali fotku môjho pradeda, ktorého zabili v koncentračnom tábore a potom pribudli ďalšie stories, ktoré nesmú zmiznúť.

Naučil som sa veľa, ale stále neviem dosť. A teraz si to uvedomujem ešte viac, pretože z copywritera sa posúvam na kreatívneho riaditeľa. Bude to brutálna výzva, čaká ma veľa vecí a som z toho zmätený.

Ale jedno viem na isto. Vďaka Bohu, že sa nemusím pípať a obliekať sa podľa dress kódu!

Žiadne komentáre na Ako som opustil korporácie a je zo mňa kreatívny riaditeľ

Veľký sušienkový súboj

Jednou zo značiek, o ktorú sa staráme, je aj Nature Line. Sušienky z Liptova sú takým malým lovebrandom a zo strany fanúšikov túto lásku registrujeme aj na sociálnych sieťach. Preto nás zaujímalo, čo…

Jednou zo značiek, o ktorú sa staráme, je aj Nature Line. Sušienky z Liptova sú takým malým lovebrandom a zo strany fanúšikov túto lásku registrujeme aj na sociálnych sieťach.

Preto nás zaujímalo, čo z portfólia lovebrandu milujú najviac. Ako sa to dá zistiť? Využili sme funkcionalitu hlasovania v instastories a takto vznikol Veľký sušienkový súboj. Princíp bol jednoduchý: dostaň hlasovaním svoju obľúbenú sušienku až do finále.

Súboj prebiehal vo viacerých kolách. Do toho prvého sme u nás v agentúre starostlivo vybrali najväčších sušienkových favoritov, ktorých sme spojili do dvojíc. Postupujúci už potom súťažili medzi sebou, až kým neostala posledná dvojica. Tá sa stretla v legendárnom súboji titanov.

Božská Brusienka proti legendárnej Čakanke.

Priebeh hlasovania bolo napínavý.

Ale napokon sme spoznali zaslúženého víťaza.

Stala sa ním Brusienka!

Nature Line sa rozhodlo lásku opätovať. Preto mal každý, kto za svojho obľúbenca počas súboja zahlasoval aspoň raz, šancu získať balenie víťazných sušienok.

Hoci Veľký sušienkový súboj prebiehal v stories, upozorňovali sme naň aj postami na Instagrame aj Facebooku. A aby ani ten, čo sa do súboja zapojil v jeho priebehu, nemal pocit, že niečo zmeškal, na Instagrame bol od prvého dňa vytvorený výber zo stories. Takže tam pokojne bežte a pozrite si to celé aj vy 🙂

Žiadne komentáre na Veľký sušienkový súboj

Boli sme v Cannes!

Konkrétne Lenka, Lenka a Kubo. Súťažili sme v medzinárodnom kole Young Lions, kde sme sa stretli s tímami z celého sveta a strávili sme celých 5 dní v Cannes, na Medzinárodnom festivale kreativity Cannes Lions. A ako…

Konkrétne Lenka, Lenka a Kubo. Súťažili sme v medzinárodnom kole Young Lions, kde sme sa stretli s tímami z celého sveta a strávili sme celých 5 dní v Cannes, na Medzinárodnom festivale kreativity Cannes Lions. A ako sme sa mali? Takto.

Pricestovali sme v nedeľu o polnoci a išli sme svoju najdrahšiu jazdu Uberom z letiska v Nice do Cannes. Hneď v pondelok sme dostali brief, Kubo doobeda a Lenky poobede. Hneď začali rozmýšľačky, brainstormingy, motivácia na maximum a oči otvorené pre čerpanie inšpirácie z každej strany (áno aj drinky na Facebook pláži a frozen rosé alebo FROSÉ, veď hovorím, že brainstorming). Celý utorok sme boli zavretí v kampuse a pripravovali prezentáciu, s ktorou sme sa v stredu ukázali pred porotou. A potom už len do večera čakať na výsledky. Veľmi sme verili nápadom, ktoré sme odovzdali a do poslednej chvíle sme boli napätí, ale žiaľ, nevyšlo. Na debriefe sme sa dozvedeli aj feedbacky na naše aj víťazné práce. Veľmi sme ocenili, že vyhrali fakt odvážne nápady a môžeme potvrdiť aj to, na čo nás pripravovali predošlé mladé levy, že v Cannes ide hlavne o skvelý nápad. Takže, keď sa dostanete do Cannes, nebojte sa si uletieť.

young lions cannes 2018

Brainstorming na Facebook beach

Popri brainstormovaní, rozmýšľaní, súťažení a prípravách prezentácie našich nápadov pred porotou, sme sa snažili stihnúť čo najviac prednášok a diskusií. Prednášky od TOP osobností z reklamného sveta nás obdarili mnohokrát tým príjemným AHA momentom. Na prízemí festivalového paláca boli vystavené najlepšie práce z celého sveta vo všetkých kategóriách: print, design, media, PR, craft…

Asi najvýraznejší pocit, ktorý sme v Cannes zažívali, bol inšpirácia. Obklopovala nás všade, kde sme sa pozreli. Samotné uličky v Cannes boli plné umenia a bizarných výkladov, stretávali sme ľudí, ktorí na nás vedeli zapôsobiť.

Keď sme si prvýkrát sadli do tej obrovskej sály vo Festivalovom paláci, bolo to neskutočné. Každý večer sa v hlavnej sále Festivalového paláca konalo odovzdávanie cien Cannes Lions. Bola to nenormálna show a atmoséra. Raz sa dostať na to pódium, sen!

young lions cannes 2018

Večer na Awards show

Aj keď nám to nikto neverí, nestihli sme veľmi plážovať a partyovať. Túto šancu, súťažiť v Cannes, sme vzali fakt zodpovedne a dosť sme makali. Jedno poobedie sme si však dopriali oddych na pláži a kúpanie a užili sme si záverečnú closing party.

No ale aby sme toľko nekecali, pozrite si radšej videjko.

Young lions Cannes 2018

Žiadne komentáre na Boli sme v Cannes!

Piatocheck#16 | Naďa

Dnešný playlist pripravila naša nová posila na arte, Naďa. Queer, indiependent, female pressure. To je dnešný Piatocheck venovaný zajtrajšiemu Dúhovému prideu.    

Dnešný playlist pripravila naša nová posila na arte, Naďa. Queer, indiependent, female pressure. To je dnešný Piatocheck venovaný zajtrajšiemu Dúhovému prideu.

 

 

Žiadne komentáre na Piatocheck#16 | Naďa

in-in #12 by Kuko

Minule mi baby na káve pripomenuli, že tento týždeň som nenapísal svoj blog. Mali pravdu a ja som si to naozaj, že neuvedomoval. Píšem teraz každé ráno krátky fejtón na…

Minule mi baby na káve pripomenuli, že tento týždeň som nenapísal svoj blog. Mali pravdu a ja som si to naozaj, že neuvedomoval. Píšem teraz každé ráno krátky fejtón na svoj osobný blog a tak mám pravidelnosti až až. Sorry. Ale nebojte, zaujímavé linky poodkladané mám.

Najlepšie reštaurácie sveta pre rok 2018

Minulý týždeň sa vyhlasovala anketa The World’s best 50 restaurants a Massimo Bottura is back in the biznis! Teda nie, že by bol niekedy mimo. Jeho reštaurácia Osteria Francescana má 3 michelinské hviezdy a dlhodobo sa umiestňuje v TOP 10 reštauráciách sveta… Tak napríklad: 2013 a 2014 tretia najlepšia na svete. 2015 druhá najlepšia. 2016 a 2018 najlepšia na svete. Takže ak budete niekedy v Modene, okrem toho, že sa pôjdete pozrieť Enzovi do garáže, nachystajte si aj 270 € na 12 chodové tejstingové menu a ak je libo i vínečko, třeba si připlatit ješte 170 € 😉 Určite sa to oplatí.

https://www.osteriafrancescana.it/menu/

 

Inak celý list najlepších reštaurácií sveta si môžete pozrieť tu: https://www.theworlds50best.com/list/1-50-winners

Bike Shed London

Tak sa volá výstava, na ktorej som sa zastavil keď som bol pred nejakým časom v Londýne. Kolega tam, ako jediný a prvý Slovák, vystavoval svoju mašinu a bolo to tam celé, že vymakané! Motorky, kerky, muzika, baby a najdrahší gambáč, aký som kedy v živote pil. Aj videjko, zabili chalani velice že dobré.

Boston Dynamics

Firma, ktorej názov je ako zo strašidelného sci-fi filmu levelu Resident Evil, je celosvetovým priekopníkom v robotike. Ak by som si mal staviť peniaze na to, ktorej firme bude patriť kus histórie (ako napr. Apple, Unilever, Sinopec,…) tak to bude určite Boston Dynamics, alebo teda tým, čo ich čím skôr kúpia. Určite sledujte ich videjká na Facebooku, je to scary shit!

Ňjú York bejby

Chaloši z PENTY, čo stavajú v Bratislave Sky Park, ktorý pomáhalo navrhovať aj štúdio Zahy Hadid, sa rozhodli, že si skočia “za firemné” na výlet do New Yorku, pozrieť projekt 520 West 28th Street. Ten tiež navrhovala Zaha a je to celé ufoporno! Tak napríklad: Celý projekt má 16 podlaží. Na predaj je len 36 bytov a iba 19 parkovacích miest (limit stanovený mestom). Cena jedného parkovacieho miesta je 500.000 $. Cena najlacnejšieho bytu (3-izbový byt s rozlohou 150 mna 1. nadzemnom podlaží) je 4.850.000 $. Na tom najvyššom sa nachádza 3-poschodový Penthouse, s rozlohou 874 m2 a siedmimi izbami. Jeho cena je 50.000.000 $. Šecko naporádku?

Webka projektu tu: https://www.520w28.com/

Rozhovor

Už som tu raz písal o Martinovi Žufánkovi, tak to nebudem dlho rozmazávať. Koho zaujíma alkohol alebo rodinné podnikanie, ako také, tak hen, dosť dobrý rozhovor v českých Hospodárskych novinách.

Rozhovor tu: https://procne.ihned.cz/c7-66164680-ok0ga-db8d0d84802771b

Muzika

Jožo Poláček robil kedysi v Bratislave také, že City Beats Festival. Celkom vtipne som vtedy od neho vyfasoval lístky a tak som videl aj baby, ktoré tam vtedy dotiahol. Volajú sa The Boxettes a robia aj takéto:

Fucík

Už asi týždeň sa v Rusku (ktoré mi je samozrejme apriori nesympatické) drtí futbal. Žily mi to netrhá, ale v robote si sem-tam pozriem 10 minút nejakého zápasu. Čo ma však zaujímalo viac, je ako sa pri tejto príležitosti ukážu značky. Pamätám si veľkolepé spoty Nike aj Adidas pri podobných akciách. Aj tento spot Adidasu, je síce “veľkolepý”, čo sa týka výpravy a obsadenia teda určite, ale… že by ma nejako odpálil sa nedá moc povedať. Čo je ale vymakané je línia, akou sa Adidas vybral… Creativity is everything a je jedno v čom!

Paul McCartney vydáva novou desku vole

Jo. Presne tak. Album bude vonku 7. septembra a už teraz má Paul vonku dva single. A keď James Gordon priviedol svoju The Late Late show minulý týždeň do Londýna, struhli si spolu chaloši aj Carpool Karaoke.

Red Bull Roller Coaster

Red Bull si v Nemecku hecol takú skate dráhu, že mi odpálilo dekel. Ostatne, všetky videjká a info nájdete v linku TU.

 

To, že Instagram spúšťa “telku” ste si už predpokladám prečítali tak 5 krát  + mám ešte odloženú celkom nálož muziky, ale tým vás už otravovať nebudem. Ak by niečo tak kuko@istropolitana.sk píšeme si nabudúce.

Kuko

Žiadne komentáre na in-in #12 by Kuko

Piatocheck#15 | Michal

Piatoček si pýta, že sa bude veľa miešať. A aj tvrdé. A ak by sa vám po tom všetkom zamotala hlava, na záver vám hodíme záchrannú Lanu.  

Piatoček si pýta, že sa bude veľa miešať. A aj tvrdé. A ak by sa vám po tom všetkom zamotala hlava, na záver vám hodíme záchrannú Lanu.


 

Žiadne komentáre na Piatocheck#15 | Michal

Type on the field below and hit Enter/Return to search